Thursday, November 3, 2011

Semuanya Tentang Coklat M&M's

M&M's Las Vegas
Semalam kita dah belajar cara buat kek lapis M&M, jadi hari ni kita belajar tentang coklat M&M's. Kalau kita suka dengan sesuatu, kita kena tahu salasilah dan segala-galanya tentang perkara yang kita suka.


Coklat M&M's mula diperkenalkan di United States pada tahun 1941 iaitu semasa Perang Dunia ke-2. Coklat M&M's pertama dibuat dalam warna coklat.
Tahun 1954, M&M's memperkenalkan coklat dengan kacang. Semasa ini jugalah diperkenalkan tagline "melts in your mouth, not in your hands".

Tahun 1960, M&M's mengeluarkan coklat warna-warni iaitu warna kuning, merah dan hijau. Warna oren diperkenalkan pada tahun 1976.
Mug yang comel

Pada tahun 1980, coklat ini diperkenalkan di pasaran antarabangsa. Tahun 1980 ini jugalah M&M's mula dijual di pasaran Malaysia (FYI, orang Malaysia dapat makan M&M's pada tahun yang sama orang UK dapat makan, kelasss gitu).


1995, 10 juta orang memilih untuk pengenalan M&M's biru. Maka, warna biru diperkenalkan.



Pilih coklat
 1997, M&M's World yang pertama dibuka di Las Vegas Strip, Nevada! We Were there in 2010! Selain daripada Las Vegas, M&M's World turut dibuka di New York (2006), Orlando (2005) dan London (2010). Hmmm, bila nak buka di Malaysia ni?

 
M&M's World Las Vegas berdekatan dengan Pusat Perjudian paling popular di Las Vegas iaitu MGM Grand. Sebelum pembukaan di London, M&M's Vegas adalah yang paling besar kaki perseginya. Sekarang dah jadi no. 2 lah. Di sini ada dijual pelbagai barangan M&M's dan pilihan pelbagai warna candies M&M's.


Pilihan yang banyak


1999, pengenalan M&M's crispy. Dan coklat ini terus menambat hati pada era milennium ini. Sekarang dah ada M&M's coconut dan pretzel. Tapi saya rasa perisa ini belum dijual di Malaysia. Mari makan coklat yang lazat ini. Yummy!


Kalau makan coklat M&M's di Las Vegas, lagi bagus. Sebab boleh makan banyak-banyak tanpa rasa bersalah. Almaklum 'Sin City' lah katakan. Tambahan pula, kita boleh lupakan segala kalori yang telah diambil kerana What happens in Vegas stays in Vegas :D

 


No comments: