Monday, September 2, 2013

In between Kemaman & Cherating (Part I).. Warung Aziz Satar & Impiana Resort

Saya baru sahaja berhujung minggu di Kemaman dan Cherating. Kali ini destinasi sebenar adalah Kemaman. Tujuan pula adalah untuk hadir pada Majlis Merdeka Raya Parlimen Kemaman.  Oleh kerana Cherating dan Kemaman bersempadan, maka kami menginap di Impiana Resort Cherating. 

Hmmm... Nampaknya, saya dah menulis mengenai Cherating sebanyak 2 kali dan entry ini merupakan entry ketiga. Justeru, tidaklah saya mahu mengulang-ulang cerita. Makanya, mana-mana pengulangan tempat makan dan penginapan tidak akan saya masukkan, sebaliknya menerusi entry ini, saya akan tulis sesuatu yang tidak pernah saya kongsi.

Makanya, saya akan mulakan dengan Warung Aziz Satar di Kuala Kemaman, Pahang. Inilah destinasi pertama kami (saya, my bos, fiza dan syah) di Kemaman-Cherating ni. Kami tidak ke hotel dulu memandangkan perut terasa lapar dan keinginan yang membuak-buak untuk mengudap keropok lekor dan satar.


Nama tokey kedai: Aziz bin Awang.
Manakala `Satar' itu adalah sejenis makanan hehehe...


Warung yang memang popular ini memang penuh dengan pelanggan. Nasib baiklah banyak meja disediakan.


Warung Aziz Satar


Pelbagai kudapan untuk minum petang boleh anda nikmati di sini. Tapi, untuk dapatkan satar dan pais, anda perlu bersabar sedikit. Ramai orang tunggu satar tau.


pilih mana berkenan 

tukang bakar satar yang busy


Sedap ke satar ni?


10 biji satar

Fiza mengopek satar
close-up satar

Syah sedang makan satar


Selain daripada satar, kami juga menggemukkan diri dengan mengudap goreng-gorengan lain yang lazat.


sotong celup tepung

udang celup tepung

keropok lekor


Selesai menjamu selera, hari sudah semakin gelap. Tanpa berlengah, kami meninggalkan Warung Aziz Satar untuk daftar masuk ke Impiana Resort Cherating. 


Lobi Impiana Cherating



Bilik di Impiana ini sungguh cantik dan memanggil-manggil kami untuk merehatkan diri.


Ruang masuk 


ruang beradu yang menawan

ruang rehat dan menonton


Dah gelap, esok baru boleh ambil gambar di luar

Ruang almari dan penyimpanan kasut

Bilik air yang cantik





Malangnya, malam ini ada majlis makan malam yang harus dihadiri. Mungkin saya terlalu letih (dan berlebih-lebihan) kerana menggunakan perkataan `malang' sebentar tadi. Sebenarnya, makan malam ini tidak malang sama sekali kerana kami akan menghadapi cabaran kegemukan. Ya, diet sihat kami akan tercabar dan dicabar dengan hidangan Maggi Ketam! Maggi Ketam? Wah.. Wah.. Wah....

Bersambung di Part II.

2 comments:

zakiah zakaria said...

sedap ke makan kat warung aziz tu..cer share

weezana said...

sedap. dan ada macam-macam pilihan. orang pun ramai kat situ.. tapi kalau nak detail, serius saya dah lupa.. dah lama pergi sini :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...