Sunday, March 30, 2014

Maldives..Syurga Pulau Nan Indah... (10th Anniversary) Part 4

Bersambung dari Part 3.

Tiba di Pulau Airport (Hulhule)

Kira-kira jam 10.15 malam kami telah berada di Lapangan Terbang Ibrahim Nasir, Male. Proses mendapatkan bagasi serta di kaunter imigresen juga berjalan lancar. Kami kemudiannya terus ke kaunter No. 12 yang mana wakil dari Centara Ras Fushi menantikan ketibaan kami.

Seterusnya kami dibawa ke arah tempat parkir bot laju yang kira-kira hanya 100 meter dari Bangunan Terminal Lapangan Terbang. Benarlah review yang saya baca sebelum ini, cuma perlu berjalan sedikit sahaja untuk menaiki bot selepas turun dari pesawat.

Bot laju Centara

Bot laju dari Pulau Airport ke Centara Ras Fushi hanya mengambil masa selama 15 minit. Selain daripada kami berdua, terdapat 2 couples yang menaiki bot tersebut iaitu sepasang dari China dan sepasang lagi dari Indonesia. Bot laju (speed boat) ini memang laju membelah lautan. Ruginya kerana malam yang gelap menafikan kami untuk melihat pemandangan lautan membiru di luar sana.

Malam yang Gelap di Centara

Apabila bot menghampiri Centara, tidak banyak perkara yang boleh saya ceritakan. Waktu yang menjangkau ke jam 11 lebih malam menyebabkan segala-galanya tidak kelihatan indah seperti di dalam gambar. Nampaknya saya dan Mr Hubby perlu menunggu matahari muncul pada keesokan hari untuk menyaksikan keindahan sebenar syurga pulau ini.

Ketibaan kami kemudiannya disambut mesra oleh petugas-petugas di Centara. Kami diberikan welcome drink dan sedikit penerangan mengenai resort.

welcome drinks

Memandangkan kami sudah terlalu letih, maka sesi penerangan tidak dibuat panjang dan seterusnya kami dihantar ke Water Villa yang mana kami akan menginap selama 3 malam.

Surprise daripada Centara

Sampai sahaja di Water Villa, ada surprise yang menunggu kami. Rupa-rupanya pihak resort telah menyediakan complimentary kek dan minuman sparkling sempena ulang tahun ke-10 perkahwinan kami.

Kek Coklat Moist & Minuman Sparkling daripada resort

Terima kasih Centara! (So sweet kan!)

Nampaknya tidak sia-sia saya menghantar e-mel yang menyatakan bahawa kami ke Centara untuk menyambut anniversary. Yang mengembirakan juga, kami diberi sunset villa bernombor 300++ seperti yang saya request menerusi e-mel sebelum ini:)

Pagi di Centara

Pagi esoknya (14 Mac 2014), kami bangun awal untuk melihat pemandangan indah di atas Pulau Giraavaru (nama local bagi pulau resort Centara Ras Fushi). Ternyata, foto-foto menerusi laman web Centara sebelum ini tidak menipu. segala-galanya umpama mimpi.

Pemandangan dari dalam Water Villa

Di hujung beranda

Jernih air. Nampak ikan berenang dalam tu.

Tangga villa untuk turun berenang.

Burung bangau

Perut sudah terasa lapar. Kami bersiap untuk ke Ocean Restaurant. Almaklum, pakej Half Board yang kami ambil sudah dimasukkan breakfast dan dinner sekali. Saya akan sambung di Part 5 dan berkongsi pemandangan-pemandangan indah sekitar resort pula.