Thursday, March 14, 2013

Paratha Wrap... Chicken & Cheese (Resepi Mudah)



Hari ni saya nak kongsi resepi mudah untuk sediakan sarapan pagi/minum petang. Resepi ni ala-ala Hot & Roll yang jual di kioks-kioks. Kalau buat sendiri, bolehlah buat banyak (dan makan banyak) sebab harga kos yang tidak mahal. Kalau beli di Hot & Roll memang mahallah (tapi lebih best sebab orang lain buatkan hahaha).
 
Bahan-bahannya pun yang senang didapati. Oleh kerana nama resepi ni `Paratha Wrap', maka kenalah gunakan roti canai segera. Cumanya, saya tak gulung atau wrap. Saya makan begitu sahaja. Untuk topping pula, anda boleh letak apa sahaja topping yang anda suka. Seperti mana di Hot & Roll, kan toppingnya boleh dipilih-pilih. Keju pula, gunalah cheddar atau mozarella. Kali ini saya guna mozarella.


 
 
 
Bahan-bahan
 
2 keping roti canai segera (saya guna jenama Kawan)
2 keping chicken meatloaf
keju mozarella secukupnya
 
Nota: Kalau nak nampak cantik dan berwarna-warna letaklah sayur-mayur untuk menceriakan Paratha Wrap anda. Saya tak makan sayur hehehe...
 
 
Cara-cara
 
Panaskan sedikit minyak dalam kuali leper. Pastu masak roti canai segera.


 
 
Angkat dan letak atas pinggan. Saya ambil sekeping meatloaf, potong 2 dan letak atas roti.


 
 
Lepas tu saya tabur keju.


 
 
Saya panaskan roti dalam mikrowave sehingga keju mencair.


 
 
Paratha Wrap yang akan menawan selera kanak-kanak dan bapa budak sudah siap. Potong dan makan.



 
 
Yummy!
 
Sekian. 
 
 


No comments: