Saturday, December 18, 2010

I can't have sex with you....

Irfan berasal dari Kampung Pulai, Gua Musang (maaflah pemilihan nama dan tempat sekadar figure of speech). Irfan seorang anak yang sangat sopan santun dan menghormati orang tua. Dia dibesarkan dalam suasana kampung dan tidak terdedah kepada norma-norma yang tidak sihat dalam masyarakat moden. Berpegang teguh pada agama Islam, Irfan tidak pernah minum arak ataupun keluar dating dengan mana-mana awek di sekolahnya.



Tamat SPM, Irfan berjaya mencapai keputusan perfect score 10A. Atas kecemerlangan beliau, Irfan ditawar penajaan oleh Petronas untuk melanjutkan pelajaran ke Amerika Syarikat dalam bidang Petrokimia (Bsc. Petrochemical). Irfan amat gembira kerana dia akan keluar dari Gua Musang untuk kali pertamanya dalam hidup. Sebelum ini, dia cemburu dengan kawan-kawannya yang tidak pass SPM kerana dapat berhijrah ke Kuala Lumpur dan bandar-bandar lain untuk mencari pekerjaan. Ketika ini, Irfan amat berasa bangga kerana dia bukan sekadar akan ke KL (KLIA hehehe) tapi akan terbang terus ke United States.

Irfan menjejakkan kaki di Texas, Amerika Syarikat pada tanggal 7 Ogos 2005. Dia akan memulakan pengajiannya di salah sebuah universiti terkemuka di Texas pada sesi Fall 2005. Untuk tahun pertama ini, Irfan perlu tinggal di dalam kampus kerana masih bawah umur. Keesokan harinya, Irfan menghadiri sesi taklimat untuk pelajar baru. Selesai taklimat, kesemua pelajar baru di bawa menaiki bas ke Walmart untuk membeli barang-barang keperluan mereka. Inilah pertama kali Irfan membeli-belah di pasaraya yang agak besar. Dia teringat dengan Ibunya yang membeli barang-barang keperluan di kedai runcit Pak Mail di kampungnya.


Setelah mendapatkan barang-barang keperluan, Irfan beratur untuk membayar. Then, tibalah giliran Irfan. Cashier yang berada di hadapannya sungguh cantik menawan. Inilah pertama kali Irfan menatap secara langsung wajah gadis berambut blonde dan bermata biru. Jantung Irfan mula berdegup-degup. Cashier jelita itu menyapa mesra Irfan.

Cashier: Hi, how you doing?

Irfan: Hmm doing well, thanks.

Bertambah laju degupan jantung Irfan. Terdetik dalam hati Irfan, "Sudahlah cantik, sopan-santun pula si mata biru ini." Irfan sempat membaca tag nama yang dipakai oleh si cantik itu yang tertulis "Victoria". Dan terdetik pula dalam hati Irfan, "Sedap pula namanya..."

Satu demi satu barangan yang dibeli oleh Irfan discan harganya oleh Victoria. Senyuman Victoria tidak lekang daripada bibir. Irfan sangat terpesona namun malu-malu untuk memandang Victoria. Tiba-tiba lamunannya disentak oleh suara halus gadis itu.

Cashier: It's $34.56. Do you need sack?

Hah, nak jawab apa ni! Irfan mula gelabah. Dia mula teringat dengan ibu bapanya di kampung. Segala pesanan orang tuanya dan ustaz di sekolah mula berlegar-legar di kepalanya.

Irfan: I'm sorry. I can't have "sex" with you. I'm muslim.

Kata Irfan dengan nada yang serba-salah. Victoria merenung kehairanan. Hahaha...

Cashier: I mean "sacks" to put your stuff.

Then, makin tersipu-sipu malulah Irfan apabila Victoria menunjukkan bungkusan-bungkusan kertas untuk mengisi barang-barangnya. Walla!

Irfan sungguh malu dengan kejadian tersebut. Petang itu dia ke sebuah restoran berdekatan untuk menikmati makan malam. Dia ditemani oleh seorang pelajar baru dari Uganda. Setelah duduk di meja makan, mereka disapa mesra oleh waitress yang berambut pendek brunett yang cantik. Kali ini, Irfan tidak mahu merenung gadis cantik tersebut.


Waitress: Anything to drink?
Irfan: Just some water for me.
Pelajar Uganda: Water for me too.
Waitress: Are you ready to order?
Irfan: Yes, what do you have? What's your specialty?
Waitress: We have Texas Steak.
Irfan: I'm sorry. I don't eat meat.
Waitress: Oh, how about Bourbon Chicken?
Irfan: I don't eat chicken either.
Waitress: Are you vegetarian?
Irfan: No, I'm Malaysian. (jawab Irfan dengan bangganya...)

Maka, waitress itupun amatlah hairan dengan klasifikasi manusia yang baru didengarnya. Hahaha, just for fun. Kredit untuk Encik Azi yang menceritakan kisah benar ini kepada saya (saya olahkan semula menggunakan kaedah suka-suki sayalah nak cerita apa).

No comments: