Monday, June 8, 2015

Awesomenya Kluang! (Edisi Putu Bambu Juriah Part II)

Bersambung dari Part I

Selepas bergembira di Stesen KTM Kluang, barulah kami ke destinasi rasmi iaitu INTAN Wilayah Selatan (IKWAS) yang mana kami akan berkampung selama 3 hari 2 malam. Maka bermulalah sesi perah otak dan perah otak.






Bagi mengurangkan stres, esok petangnya, kami mencari ketenangan fikiran dengan keluar dari pagar IKWAS. Destinasi dituju ialah di Ayer Hitam. Nak cari kopi lagi ke?

Tak. Kali ni kami nak cari putu bambu. Rupa-rupanya ada putu bambu awesome di sini. 



Nasib baiklah kami pergi ni weekdays. Katanya kalau weekend, beratur nak beli Putu Bambu Juriah ni. Best sangat ke putu bambu kat sini?

Putu bambu panas-panas




Jawapan: Memang best. Lembut, wangi, sedap dimakan panas-panas.



Selain daripada Putu Bambu, ada makanan-makanan JDT yang susah/mahal untuk dicari di negeri lain. Apa tu? Jom kita tengok, apa yang ada...

Telur pindang

Ini namanya sagun

Sebungkus sagun

Otak-otak

Sneak peak otak-otak

Mee bandung
cendol pun ada
(fyi, bukan eksklusif jdt hehehe)


Apa lagi yang ada di Kluang dan kawasan yang sekitar dengannya?

Jawapan: Macam-macam pun ada. Bila perut dah kenyang, boleh menyopink sampai pengsan. Sopink barangan dan sopink kerepek lagi.










Kesimpulan: Siapa kata Kluang takde apa-apa? Macam-macam je ada. Lagi best giler bila pergi dengan geng sekepala. Syok gitu... Jadi, lain kali kalau sampai di Kluang, saya dah tahu nak hala ke mana.

Sekian.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...