Sunday, October 20, 2013

Mee Udang Sungai Dua - Restoran Aur Gading (Terbaikkkk!)

Dah lama sebenarnya saya merancang nak ke Sungai Dua (Seberang Prai) untuk merasa Mee Udang yang hangat diperkatakan di blog-blog. Kalau tengok foto-foto yang dipaparkan, mak haihhh besar-besar sungguh udangnya. 

Akhirnya, kesempatan untuk merasai kenikmatan Mee Udang Sungai Dua ini muncul jua. Sempena cuti Aidiladha, kami singgah ke Restoran Aur Gading ini dalam perjalanan dari ibu negara ke Sungai Petani. 

Meskipun sepanjang perjalanan hujan turun renyai-renyai dan ada kalanya lebat di beberapa kawsan, kami tidak patah semangat untuk mencari Mee Udang idaman ini. Dan hasilnya....




Sungguh hebat persembahan Mee Udang ini. Mana taknya, apabila menempah menu, anda boleh pilih sendiri berapa banyak udang dan berapa besar udang yang anda mahu. 


Boleh pilih-pilih makanan laut

Sekiranya anda malas (seperti saya dan Mr. Hubby), anda boleh minta tukang masak yang pilihkan udang. Sekiranya tukang masak yang pilih, anda akan diberi tiga ekor udang yang besar dalam pinggan mee anda.




Anda juga diberi pilihan untuk order mee udang dalam satu mangkuk besar (boleh pilih untuk berapa orang) dan selepas tu ceduk sendiri dalam pinggan mengikut kemampuan makan. Tapi saya order sepinggan2 sebab saya percaya kelaparan kami membuatkan masing-masing boleh menghabiskan mee udang yang awesome ini. 

Oleh kerana Hasya sangat suka ketam, dia lebih teruja nak merasa mee ketam. Konsep mee ketam ni pun sama dengan mee udang, boleh pilih sendiri ketam yang anda sukai atau minta sahaja tukang masak pilihkan. 




Anda juga boleh order beberapa menu makanan laut yang lain. Kami order Sotong Goreng Tepung yang rangup dan lazat.




Pastinya, kami akan datang lagi. Mr. Hubby suka sangat dengan Mee Udang ni. Hasya pun berpuas hati sungguh dengan mee ketam.




Hasya yang happy


FYI, di Sungai Dua ni memang banyak Restoran/Warung Mee Udang, maka buatlah pilihan yang tepat ye. Kepada sesapa yang nak ke sini, alamat seperti di bawah:





Restoran Aur Gading, Mee Udang Sg Dua
Lot 228, Jalan Pangkalan Machang,
Titi Timbul, Sungai Dua,
13800 Butterworth, Penang.
Tel: 012-466 7967.


N5.43210 E100.43120


The End

Sekian. 


5 comments:

Fazleyatul Aini said...

saya pernah makan kat sini. memang sedap

weezana said...

memang puas hati. tapi dekat2 situ memang banyak warung jual mee udang. mungkin nanti nak cuba yang lain pula :)

najah salwa ismail said...

Errmmm sedapnyee...kebetulan dh kt Penang ni, bleyla ajk hubby lajak ke Sg Dua mkn mee udang ni hehe

weezana said...

sedap. dekat2 area situ ada banyak warung mee udang. raya haji hari tu pun saya singgah makan kat sana:)

Sab 사브리 said...

Sempoiii... dekat jer dgn kampungku nih... I like! ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...