Monday, August 26, 2013

Muzium Kucing yang penuh dengan Kucing! (Cat Lovers!!!)

Kenapa tak ada sesiapa yang beritahu saya?!


Pintu Masuk Muzium Kucing!


Rupa-rupanya kat Malaysia ni ada Muzium Kucing! Yup Kucing! Kucing yang meow meow tu la.. Wah, macam tak percaya sungguh. Ingatkan di luar negara je yang suka koleksi benda-benda pelik. Di Malaysia pun ada! 

Makanya, tahun ini, buat pertama kalinya dalam sejarah hidup, saya melawat ke Muzium Kucing! Kepada yang tak tahu (macam saya), Muzium Kucing terletak di Aras Bawah, Bangunan  DBKU, Kuching Sarawak. 





Ada macam-macam koleksi yang berkaitan dengan kucing di sini. Menarik sungguh tau. Jom kita tengok apa ada dalam muzium ni.


Untuk melawat ke muzium ni, tak ada bayaran masuk yang dikenakan. Cuma ada bayaran untuk penggunaan kamera. 




Mula-mula kita posing dulu.


Kakak & Adik kucing



Bapak & Anak Kucing

Ada banyak barang-barang perhiasan/koleksi kucing yang dipamerkan. Hasya dan Khayra yang memang peminat kucing teruja berada dalam muzium ni. 










Happy!


Ada juga lukisan-lukisan kucing.

















Setem dan poskad kucing.





Bingkai gambar kucing.




Ada pusara kucing.




Gua kucing.








Banyak lagi... wah3x....





Kucing yang diawet

Hello Kitty!

Garfield





Budak-budak terlebih aktif.







T-shirt kucing juga boleh dibeli. 




Akhir kata, bergambar kenang-kenangan sebelum pulang...






Sekian.

5 comments:

Bbwana adienia said...

salam weezana..

saya penah pegi muzium kucing time melancong ke Sarawak beberapa tahun lalu..memang best pegi sana..banyak info tentang kucing dan macam2 lagi ada sana..saya juga cat lovers..

weezana said...

Saya selama ni ingat Muzium Kuching.. tak sangka pula sebenarnya Muzium Kucing.. Memang menarik sangat muzium ni!

asnida nida said...

Memula pun ingt ni n3 ttg muzium d kuching...hehe...tp aku tgk adik kucin tu lg tomei dr kucin2 sekelian....

weezana said...

Samalah ngan aku, aku pun memula ingat Muzium di Kuching.. rupa2nya memang mucing meow meow.. hehehehe

ainul mardiah said...

meow oh meow
cat_and_cute (instagram)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...