Friday, July 27, 2012

Italian Cuisine! Ristorante Italiano Capricciosa.. Catatan Ramadhan 2012

Ramadhan ke-6, kali ini saya dan Mr. Hubby bercadang untuk makan di luar. Walau bagaimanapun, kami belum terfikir untuk makan di mana. Justeru, kami memilih untuk ke Sunway Pyramid kerana di situ terdapat banyak pilihan restoran yang menawarkan pelbagai jenis masakan.


Berlegar-legar di dalam Sunway Pyramid yang luas, akhirnya langkah kami tertarik untuk mendekati Restoran yang bernama Capricciosa. Hati makin tertarik kerana ada promosi untuk berbuka puasa. Hati tambah tertarik apabila melihat tanda `Halal' yang diletakkan di hadapan pintu masuk restoran.


Saya: Nak makan makanan Italy?
Mr. Hubby: Boleh. Favorite ni.

Maka, tanpa panjang ceritanya, meja untuk dua orang kami tempah untuk berbuka puasa. Oleh kerana jam baru menunjukkan pukul 6.30 petang, kami mengorder juadah untuk berbuka dan kemudiannya akan datang semula apabila waktu berbuka sudah hampir. 


Jam 7.20 malam, kami sudah berada semula di Ristorante Italiano Capricciosa. Atas meja kami telah tersedia mangkuk dan piring untuk kami ambil Sup dan Salad.

Ambil Salad

Salad & Soup

Minuman juga termasuk dalam pakej berbuka puasa ni. Cuma saya tak berapa pasti jenis minuman ini. Mungkin soda yang berperisa strawberry atau rose.


Beberapa minit kemudian menu yang kami order sampai. Servis yang diberikan sangat baik dan pelayan juga sangat mesra. Saya pilih untuk makan Baked Chicken with Rosemary. Perrgghh seekor ayam ni, tapi saiznya tidaklah besar sangat. Walau pun begitu, saya masih tak berjaya habiskan, Mr. Hubby yang habiskan hehehe. Ayam ni memang sedap sangat.  

Yummy lorrr!


Mr. Hubby pula memanglah sangat minat pasta. Jadi dia order Spaghetti Aglio Olio. Portionnya juga banyak dan rasanya sedap. 

Seafood Olio

Mr. Hubby bergambar kenangan dgn makanan  yang akan licin sebentar lagi.


FYI, ada banyak lagi menu yang best kat sini. Ada salmon, calamari dan pizza. Next time kalau datang lagi, saya nak makan pizza. FYI juga, kids eat free kecuali pada hujung minggu. FYI lagi, restoran ni memang restoran masakan Italy tapi foundernya berasal dari Jepun. Namanya Masaaki Honda. Oleh kerana minat yang mendalam untuk belajar masakan Italy, Honda merantau ke Italy untuk belajar seni masakan Italy. Bermula tahun 1978, Capricciosa yang pertama mula bertapak di Jepun.


Sekian pelajaran sejarah untuk hari ini. Bon appetite.   

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...