Friday, April 27, 2012

Pilih-pilih Jeruk Fresh Fruits

Hari ni hari Jumaat. Meskipun hari Jumaat akan datang setiap minggu iaitu selepas hari Khamis, tapi hari Jumaat hari ini istimewa sedikit di opis saya.

Ini kerana, lazimnya setiap hari Jumaat pertama selepas hari gaji (pay day), di opis saya ini akan ada jualan Puspanita. Maka, peniaga-peniaga kecil akan membuka meja dan menjual pelbagai produk menarik (mungkin lelaki rasa tak begitu menarik) di sini. Maka seterusnya, amatlah justify akan pemilihan jualan ini yang semestinya diadakan pada hari Jumaat pertama selepas hari gaji: 1. Semua orang tengah banyak duit, dan 2. Waktu rehat yang lebih panjang daripada hari-hari lain.

Best sangat ke jualan Puspanita ni? Hmmm... selalunya saya tak tertarik pun untuk ambil gambar. Tapi hari ini ada sesuatu yang menarik perhatian dan selera saya. Jom kita belek-belek....

Wah ada orang jual Jeruk Fresh Fruits! Nampak sangat mengujakan!


Mari lihat dengan lebih dekat.

Ada nenas.


Jambu air.


Anggur + Kedondong.


Betik.


Jambu.


Mangga/Mempelam muda.


Meskipun semuanya buah-buahan segar, tapi semua buah ini digaul dengan rencah jeruk rahsia. Yum.. Yum.. Yum...


Ada pilihan pula untuk tambah rencahnya seperi kacang dan kuah rojak. Tapi saya tak nak. Sebabnya, Tokey yang jual ni kata, makan begitu sahaja pun dah sedap. 


Harganya pun berpatutan, RM2 untuk 100gm. Sesuai sangat untuk orang yang malas kupas buah macam saya.


Time for lunch. Sihatkan menu saya hari ni... Sedapppp... manis, masin, pedas sikit-sikit...







No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...