Tuesday, November 29, 2011

Places for Jalan.. Ikea

Semalam cuti umum (Awal Muharam). My sister ngan hubby dia ada kat rumah saya saja2 jenjalan. My Mom dan My sister plan nak ke Ikea, Mutiara Damansara. Cadangan tersebut sungguh menawan kalbu. Saya pasti bukan saya sahaja, wanita-wanita sekalian memang suka kalau membuat lawatan ke Ikea!


Pintu Lif penuh kasih sayang yang menyambut kami

Oleh sebab wanita-wanita di rumah saya berhajat nak jamu mata di Ikea, maka Encik2 suami semua kenalah turut serta. Maka, dua orang bebudak kat rumah nipun kenalah window shopping juga.

Kami keluar pagi, lebih kurang jam 9 pagi. Kiranya antara golongan yang terawal jugalahkan. Almaklum Ikea buka jam 9.30 pagi.



Ikea memang selalu sale.. Kali ni pun macam2 item yang sale. Maklumlah tengah karnival membeli-belah, tambahan pula holiday season. Macam dah krismas je rumah-rumah contoh kat dalam Ikea ni.



Pinky Girl


Niat di hati nak makan kat foodcourt Ikea. Tapi, sebab masih pagi lagi dan perut masih kenyang, terpaksalah batalkan hasrat. Dah la ramai orang, Khayra pulak tetiba menangis. Oleh yang demikian, kena percepat dan pendekkan masa untuk jamu mata.



Apa-apapun, saya dapat beberapa item yang saya suka sangat dan suka bangat. Jeng.. Jeng.. Jeng.. Dapat loyang untuk wat Muffin dan loyang untuk buat pie. Hmmm nanti leh wat shepherd pie ke, apple pie ke, chicken pie ke... Tapi, bukan shepherd pie kot sebab saya tak suka sayur (ke patut guna perkataan `tak makan sayur'?).



Kepada sesiapa yang tak pernah pergi Ikea, apa salahnya pergi untuk bersiar-siar. Boleh mengkreatifkan fikiran. Alamatnya seperti di bawah:

Address:
No.2 Jalan PJU 7/2,
Mutiara Damansara,
47800 Petaling Jaya,
Selangor Darul Ehsan, Malaysia



Map

Lain kali kita pergi lagi ye!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...